وزوز گوش

مقالات

وزوز گوش و مشکلات TMJ

چگونه مشکلات TMJ باعث ایجاد وزوز می شود؟

وزوز گوش : مشکلات TMJ یا مفصل فکی‌ها، ممکن است باعث مشکلات مختلفی شود، از جمله وزوز گوش که برخی افراد با آن مواجه هستند. در این مقاله، به بررسی چگونگی ایجاد وزوز به علت مشکلات TMJ می‌پردازیم.

 TMJ و علل ایجاد وزوز

اولین قدم برای درک اینکه چگونه مشکلات TMJ می‌توانند وزوز گوش را ایجاد کنند، تحلیل علل اصلی TMJ است. این مشکلات ممکن است ناشی از ترشح غیرطبیعی مایع مفصل یا اختلال در ساختارهای مفصل باشند که باعث ایجاد صداهای ناخوشایند در هنگام حرکت فک می‌شوند.

 تنش عضلانی و وزوز

تنش در عضلات حول مفصل فکی نیز می‌تواند به ایجاد وزوز گوش منجر شود. این تنش ممکن است ناشی از استرس، روشنایی، یا حتی از جهت نادرست خوابیدن باشد. همچنین، تغییرات در عادات خوردن یا خرد کردن دندان‌ها نیز ممکن است به تنش عضلانی و سپس وزوز منجر شود.

 تاثیر بر ساختارهای اطراف

مشکلات TMJ می‌توانند به ساختارهای اطراف نیز تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، تورم مفصل یا تغییر در محل قرارگیری دیسک ممکن است به عنوان یک عامل موثر در ایجاد و آزار گوش و وزوز تلقی شوند.

تداخل با اعصاب

تداخل با اعصاب نیز می‌تواند به گوش دردناک و وزوز منجر شود. این تداخل ممکن است به علت فشار زیاد بر اعصاب در اطراف مفصل فک یا تحریک زیاد اعصاب باشد که به گوش احساس می‌شود.

تشدید توسط فعالیت‌های خاص

برخی افراد ممکن است احساس وزوز گوش را به خصوص در هنگام فعالیت‌های خاصی مانند جوگا یا گفتگوی طولانی‌مدت کنند. این ممکن است به علت افزایش تنش در عضلات و مفصل‌های فک باشد.

برخی از علل شایع وزوز گوش عبارتند از:

  1. نواحی گوش داخلی: مشکلات در نواحی گوش داخلی مانند آکوستیکونئروما (Meniere)، خراشیدگی لاویرینت، التهاب گوش داخلی، سندروم شل گوش (Patulous Eustachian Tube) می‌تواند باعث وزوز گوش شود.
  2. آسیب صدای بلند: تعرض به صداهای بلند و مداوم ممکن است باعث آسیب به سلول‌های شنوایی در گوش داخلی شود که می‌تواند به وزوز گوش منجر شود.
  3. عوامل استرسی: استرس و اضطراب ممکن است باعث تنگی عروق و افزایش فشار خون شود که در نتیجه وزوز گوش را ایجاد می‌کند.
  4. داروها: برخی داروها ممکن است به عنوان عوامل جانبی وزوز گوش داشته باشند، از جمله داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs)، آنتی‌بیوتیک‌ها، دیورتیک‌ها و آنتی‌دپرسانت‌ها.
  5. سایر عوامل: عواملی مانند عفونت‌های حلق و بینی، اختلالات تیروئید، فشار خون بالا و مشکلات دندانی نیز می‌توانند به وزوز گوش منجر شوند.

نتیجه‌گیری

در کل، مشکلات TMJ می‌توانند به علت ترشح غیرطبیعی مایع مفصل، تنش عضلانی، تأثیر بر ساختارهای اطراف، تداخل با اعصاب، و تشدید توسط فعالیت‌های خاص، وزوز گوش را ایجاد کنند. برای درمان این مشکلات و کاهش وزوز، مشاوره با یک تخصصی TMJ یا متخصص اذن و گوش توصیه می‌شود.

مشاوره رایگان در زمینه انتخاب نوع سمعک بر اساس نوع کم شنوایی


هدف اصلی کلینیک سمعک صدا

  • کاهش هزینه های زائد
  • کیفیت محصولات و خدمات با ارائه برند های معتبر دنیا
  • سرعت و ارائه سرویسهای اولیه با راه اندازی 3 مرکز در تهران (رسالت و اکباتان و سعادت آباد)
  • ارائه بهترین سمعک با توجه به نیاز مشتری
  • انعطاف در قیمت و خدمات بر اساس نیاز مشتری
  • ارائه خدمات مناسب به مشتری با گارانتی بین المللی

کلینیک سمعک صدا

کلینیک سمعک صدا با ایجاد سه مرکز در شهر تهران با کادری متخصص جهت معاینه و تجویز انواع سمعک های داخل گوشی و سمعک پشت گوشی ، سمعک نامرئی ،  سمعک هوشمند ، سمعک دیجیتال ، سمعک وایرلس ، سمعک ضد اب ، سمعک شارژی ، سمعک انالوگ ، سمعک cic ، سمعک iic ، سمعک bte ، سمعک ric  و همچونین ارائه خدمات ارزیابی شنوایی  تینپانومتری ، شنوایی سنجی ، OAE  و … جهت رفاه حال کم شنوایان انجام داده است.

کلینیک سمعک صدا عمده توان خود را برای راحتی افراد کم شنوا جهت اسودگی انها با ارائه بهترین یرند های سمعک و بهترین مدل های سمعک از برند های معتبر به کار بسته  و این امید را به انها می دهد که کلینیک سمعک صدا با ارائه گارانتی معتبر بین المللی و همچونین دارا بودن سه مرکز در شهر تهران در هر زمان در کنار شما خواهد بود

فعالیت های کلی کلینیک سمعک صدا به شرح زیر می باشد :

  • ارزیابی شنوایی با جدید ترین دستگاه های روز دنیا
  • ارائه انواع سمعک هوشمند و سمعک دیجیتال و سمعک انالوگ و  سمعک نامرئی و … با برند های معتبر دنیا
  • تعمیر انواع سمعک از برند های مختلف در کمترین زمان ممکن
  • ارائه انواع باتری سمعک
  • تعویض سمعک های قدیمی با سمعک های جدید ار برند های معتبر دنیا با بهترین قیمت

 

 

5 مقاله اخیر

5 مقاله اخیر در ین قسمت برای شما در دسترس است.

پست های مشابه

لگو گوش

سمعک صدا

بهترین کلینیک شونایی

الان در کلینیک هستیم !

با ما تماس بگیرید

مشاوره تلفنی رایگان

همین الان اطلاعات تماس خود را وارد نمایید.