سمعک هوشمند

سمعک هوشمند

سمعک هوشمند

سمعک هوشمند از نسل سمعک دیجیتال و به نوعی نسل دوم سمعک های دیجیتال محسوب می شود، در سمعک فوق از پردازشگرهای هوشمندی استفاده می شود که سمعک تا حدودی می تواند رفتار دستگاه شنوایی را شبیه سازی کند.

عملکرد سمعک های هوشمند

برندهای مختلف سعی کردند تکنولوژی هوش مصنوعی را وارد صنعت سمعک کنند. سمعک هوشمند با شناسایی محیط، می تواند رفتار مناسب با محیط را انجام دهد همچنین تکنولوژی های مختلف در سمعک های هوشمند به کار می رود که می توان به تکنولوژی حذف نویز، تکنولوژی حذف فیدبک، تکنولوژی ارتباط از راه د.ر و تکنولوژی های ردیابی گفتار اشاره کرد.

اجزا سمعک  فوق

همانند سمعک دیجیتال دارای اجزاء اصلی میکروفون، پردازشگر و رسیور یا گیرنده می باشد. باتری وظیفه تامین انرژی را بر عهده دارد. صدا توسط میکروفون جمع آوری می شود و به پردازشگر منتقل می شود و در پردازشگر انالیز و تجزیه و تحلیل صورت می گیرد. هم چنین تقویت لازم بر روی صوت اعمال می شود سپس به رسیور منتقل می شود. ذسیور صوت را به گوش منتقل می کند. تکنولوژی های مختلف باعث می شوند تا سیگنال گفتار تقویت شود و نویز حذف شود.

ویژگی های سمعک هوشمند

  1. میکروفون های هوشمند : میکروفون وظیفه جمع آوری صوت را بر عهده دارد. میکروفون ها می توانند تک جهته یا همه جهته باشند. سیستم شنوایی انسان توانایی جمع آوری صدا از همه جهات را دارد. میکروفون های هوشمند توانایی تمرکز بر سیگنال گفتار را دارند. تمرکز بر سیگنال گفتار باعث می شود تا نسبت سیگنال به نویز افزایش یابد.
  2. توانایی تشخیص سیگنال گفتار از نویز : نویز عامل برهم زننده درک گفتار است. نویز در رقابت با سیگنال گفتار می باشد. یکی از مشکلات افراد با نقص شنوایی، شنیدن در محیط های نویزی می باشد.افراد با نقص شنوایی نمی توانند گفتار در محیط های نویزی تشخیص دهند. در پردازشگرهای سمعک هوشمند، سیگنال گفتار از نویز تشخیص داده می شود و نویز حذف می شود.
  3. برنامه های شنیداری : در این سمعک ها، برنامه های شنیداری وجود دارد که این برنامه ها براساس محیط های واقعی شنیداری شبیه سازی شده اند. در سمعک های مختلف، برنامه های مختلفی وجود دارد. هر چقدر تعداد برنامه های شنیداری بیش تر باشد میزان رضایت بیمار از سمعک بالا می رود. در صورت حضور بیمار در محیط، سمعک رفتار مناسب با محیط را انجام می دهد.
  4. تقویت متناسب با محیط : تقویت صورت گرفته متناسب با محیط صورت می گیرد. سمعک متناسب با محیط می تواند تقویت را کم یا زیاد کند. در سمعک های انالوگ میزان تقویت در محیط های شنیداری مختلف، مشابه است اما سمعک هوشمند در محیط های شنیداری ب گونه ای عمل می کند تا تقویت صورت گرفته متناسب با محیط و کم شنوایی فرد باشد.

پردازش دو گوشی

از ویژگی های دستگاه شنوایی، چردازش دو گوشی یا شنوایی دوگوشی می باشد. از جمله مزایای شنوایی دو گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شنوایی دو گوشی و مکان یابی منبع صوت
  • درک بهتر و وضوح بیشتر گفتار
  • افزایش قابلیت درک گفتار در حضور نویز
  • افزایش بلندی اصوات
  • مکان یابی بهتر

افزایش قدرت تمایز

در سمعک های هوشمند از تکنولوژی هایی استفاده می شود تا ویژگی شنوایی دو گوشی را شبیه سازی کند و اطلاعات از هر دو سمعک به مغز می روند و مغز می تواند از این اطلاعات برای تصمیم بهتر استفاده کند.

تکنولوژی وایرلس یا بی سیم

در نسل جدید سمعک های هوشمند، برای اتصال به وسایل به جانبی از سیم و رابط استفاده نمی شودکه تکنولوژی وایرلس می تواند ارتباط بین سمعک و دیگر وسایل کمک شنیداری از جمله تلفن و تلویزیون را بدون سیم برقرار کند.

قیمت سمعک هوشمند

سمعک های هوشمند به نسبت سمعک های آنالوگ و دیجیتال دارای قیمت بیش تری می باشند. عواملی بر قیمت سمعک دیجیتال تاثیر می گذارد. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند سمعک
  • نوع سمعک

کیلینیک سمعک صدا

کلینیک سمعک صدا با سه شعبه در شمال، شرق و غرب تهران اماده ارایه بهترین انواع سمعک از جمله سمعک هوشمند و سمعک وایرلس و خدمات پس از فروش می باشد. تمامی مدل سمعک های برندهای مختلف در این کلینیک موجود می باشد.

سمعک هوشمند در هر خانواده از سمعک های برندهای مختلف در کلینیک سمعک صدا موجود است.

لگو گوش

سمعک صدا

بهترین کلینیک شونایی

الان در کلینیک هستیم !

با ما تماس بگیرید

مشاوره تلفنی رایگان

همین الان اطلاعات تماس خود را وارد نمایید.